Witold Skaczkiewicz (1950-2011)

057 – Księga Pomieszanych Języków – Kapłańska.26.14

In Anielskie Wersety, Księga Pomieszanych Języków on 6 kwietnia 2009 at 14:14

057 – Księga Pomieszanych Języków – Kapłańska.26.14

Hope  George Frederic Watts

Hope George Frederic Watts

Jeżeli zaś nie będziecie mnie słuchać i nie będziecie wykonywać moich nakazów, jeżeli będziecie gardzić moimi ustawami, jeżeli będziecie się brzydzić moimi wyrokami, tak że nie będziecie wykonywać moich nakazów i złamiecie moje przymierze, to i Ja obejdę się z wami odpowiednio: ześle na was przerażenie, wycieńczenie i gorączkę, które prowadzą do ślepoty i rujnują zdrowie.

Wtedy na próżno będziecie siali wasze ziarno.

Zjedzą je wasi nieprzyjaciele.

Zwrócę obliczę przeciwko wam, będziecie pobici przez nie przyjaciół.

Ci, którzy was nienawidzą, będą rządzili wami, a wy będziecie uciekać nawet wtedy, kiedy nikt was nie będzie ścigał.

Jeżeli i wtedy nie będziecie mnie słuchać, będę w dalszym ciągu karał was siedem razy więcej za wasze grzechy.

Rozbiję waszą dumną potęgę, sprawię, a niebo będzie dla was jak z żelaza, a ziemia jak z brązu.

Na próżno będziecie się wysilać – wasza ziemia nie wyda żadnego plonu, a drzewo na ziemi nie da owoców.

Jeżeli nadal będziecie postępować mnie na przekór i nie zechcecie mnie słuchać, ześle na was siedmiokrotne kary za wasze grzechy: ześle na was dzikie zwierzęta, które pożrą wasze dzieci, zniszczą bydło, zmniejszą zaludnienie tak, że wasze drogi opustoszeją.

Jeżeli i wtedy nie poprawicie się i będziecie postępować mnie na przekór to i ja postąpię wam na przekór i będę was karał siedmiokrotnie za grzechy wasze.

Ześlę na was miecz, który się pomści za złamanie przymierza.

Jeżeli wtedy schronicie się do miast ześlę zarazę pomiędzy was, tak że wpadniecie w ręce nieprzyjaciół.

Rozbiję wam podporę chleba tak że dziesięć kobiet będzie piec chleb w jednym piecu.

Będą wam wydzielać chleb na wagę, tak że jedząc nie będziecie syci.

Jeżeli i wtedy nie będziecie mi posłuszni i będziecie mi postępować na przekór, to i ja z gniewem wystąpię przeciwko wam i ześlę na was siedmiokrotnie kary za wasze grzechy.

Będziecie jedli ciało synów i córek waszych.

Zniszczę wasze wyżyny słoneczne, rozbiję wasze stele, rzucę wasze trupy na trupy waszych bożków, będę się brzydzić wami.

Zamienię w ruiny wasze miasta, spustoszę wasze miejsca święte, nie będę wchłaniał przyjemnej woni waszych ofiar.

Ja sam spustoszę ziemię, tak że będą zdumiewać się wasi wrogowie, którzy wezmą ją w posiadanie.

Was samych rozproszę między narodami, dobędę za wami miecza, ziemia wasza będzie spustoszona, miasta wasze zburzone.

Kapłańska.26.14

  1. …same nakazy..co robic i jak postępować …

Skomentuj

