Witold Skaczkiewicz (1950-2011)

048 – Via Dolorosa 3 cz.1

In Anielskie Wersety, Via Dolorosa on 28 marca 2009 at 1:58

048 – Via Dolorosa 3 cz.1

Andromeda  Gustave Doré

Andromeda Gustave Doré

  1. Szydzili ze mnie gdy Pitał rozkazał by wyprowadzic mnie przed tłum.
  2. Założyli mi płaszcz purpurowy i z gałęzi ciernia skręconą koronę.
  3. Bardzo bolało, gdy ciernie rozcinały mi skórę na głowie.
  4. Lecz ten żołdak, który mi wciskał tą cierniową obręcz śmiał się mi prosto w oczy.
  5. Splunął na mnie.
  6. Gdy mnie ustawili naprzeciw miotającego obelgi tłumu Pitał pokazał mnie ręka i powiedział – Wyprowadzam go do was, abyście sami zobaczyli, że to człowiek niewinny.
  7. Nie znajduje w nim żadnej winy – to zwykły człowiek.
  8. To człowiek!
  9. Tłum, podsycany przez kapłanów wrzeszczał: Ukrzyżuj go! Ukrzyżuj!
  10. Widziałem rysująca się wściekłość na twarzy  Pitała.
  11. Lecz kapłani nie zamierzali go słuchać.
  12. Wreszcie Pitał zapytał się kapłanów: Czy waszego, żydowskiego króla mam ukrzyżować?
  13. Wtedy usłyszałem jak kapłani powiedzieli w mym rodzinnym języku: Nie mamy innego króla poza cezarem!
  14. Wtedy Pitał zażądał by mu podali misę z woda i ostentacyjne umył ręce.
  15. Wszyscy wiedzieli, że Pitał oddaje mnie kapłanom, i że zostanę ukrzyżowany.
  16. Nogi mi się ugięły
  17. Dlaczego mam umrzeć?
  18. Dlaczego mam umrzeć w taki sposób?
  19. Cóż ja takiego zrobiłem?
  20. Nie chce być zamordowany w taki sposób.
  21. W żaden sposób.
  22. Chce żyć!

    The Star of Bethlehem  Edward Burne-Jones

    The Star of Bethlehem Edward Burne-Jones

_________

Copyright by Witold Skaczkiewicz © 2005-2009
All rights reserverd

  1. Tu ciśnie się nieme pytanie : DLACZEGO ?! Skoro moje życie nic nie znaczy dla was, to jakie znaczenie ma wasze dla was? Czy dla swoich ambicji, w pogodni za sławą, tak lekko oddając życie (nie swoje) macie satysfakcję? Czy to UMIERANIE nie jest po części wasze? Słowa „nie chcę tak umierać” jak zabrzmiałyby , gdybyście to wy je wypowiadali?
    P.S.
    Przepraszam za taką formę pytań, ale do tego problemu podchodzę bardzo osobiście i łatwiej mi jest w ten sposób formułować.
    Pozdrawiam serdecznie.

    • Przepraszam, chciałbym dobrze zrozumiec twoja wypowiedź i dlatego odpowiedz mi proszę jak mam rozumieć „Skoro moje życie nic nie znaczy dla was, to jakie znaczenie ma wasze dla was? Czy dla swoich ambicji, w pogodni za sławą, tak lekko oddając życie (nie swoje) macie satysfakcję?” Czy chodzi o to, że ktoś dysponuje i „lekko doddaje” nie swoje, lecz cudze zycie?

  2. Dobrze zrozumiałeś moje intencje.

  3. …Tak łatwo jest dysponowac cudzym życiem ,i ostentacyjnie umyc ręce..w imie czego? dla poklasku ,sławy ..lub ze strachu o utrate władzy…

Skomentuj

