Witold Skaczkiewicz (1950-2011)

001-wstep

In Anielskie Wersety on 20 marca 2009 at 8:11

001-wstep

To co było na początku

1. Na początku byłem ja. I był chaos.

2. Niech was nie kusi pytanie: kim ja jestem?

3. Ja jestem!

4. I to musi wam wystarczyć.

5. Nigdy nie pytajcie co robiłem wcześniej. Nie pytajcie również dlaczego był chaos.

6. Nie jesteście w stanie zrozumieć moich odpowiedzi, a więc są one zupełnie zbędne. Dla was początkiem i jedyną prawdą ma być tylko to, że ja stworzyłem niebo i ziemię.

7. I tego się trzymajcie.

8. Inaczej biada wam.

Pierwszy dzień tworzenia

9. Musicie wiedzieć, że ziemia była pustkowiem, otchłanią i nic na niej nie było. Wtedy powiedziałem: „Niech się stanie światło”.

10. I tak się stało.

11. Niebo rozbłysło tak olśniewającym światłem, aż sam się zdziwiłem.

12. To wtedy, po raz pierwszy, zobaczyłem jak światłość może być porażająca, zobaczyłem że może być oślepiająca.

13. Wówczas zrozumiałem, że nie da się tak żyć, że muszę stworzyć ciemność.

14. I stworzyłem ciemność.

15. Nie pytajcie jak to jest możliwe by porażająca jasność i bezdenna ciemność mogły istnieć jednocześnie.

16. Tego nie potraficie zrozumieć a więc moja odpowiedź jest zupełnie zbędna.

17. Tak czy inaczej po jakimś czasie oddzieliłem światło od ciemności.

18. Ciemność nazwałem nocą a jasność dniem.

19. I tak stworzyłem dzień pierwszy.

20. I tak stworzyłem noc pierwszą.

Drugi dzień tworzenia

21. Drugiego dnia uczyniłem sklepienie które nazwałem niebem.

22. Nie pytajcie co robiłem nocą. Tego też byście nie zrozumieli.

Trzeci dzień tworzenia

23. Nie podobały mi się szalejące pod niebem wody więc stworzyłem suchy ląd który nazwałem ziemią, a wodę otaczającą lądy nazwałem morzem.

24. Wówczas pomyślałem, że dobrze by było aby ziemia pokryła się zielenią i wszelkiego rodzaju drzewami które składają swoje nasienie w ziemi.

25. I tak się stało.

26. Tym zajmowałem się dnia trzeciego.

Czwarty dzień tworzenia

27. Czwartego dnia stworzyłem dwa wielkie światła i umieściłem je na sklepieniu niebios. Jedno by rządziło dniem i drugie by rządziło nocą.

Piąty dzień tworzenia

28. A gdy już to stworzyłem, powiedziałem: „Niech zaroją się wody i powietrze istotami żywymi” i to się stało dnia piątego.

Szósty dzień tworzenia

29. Dnia szóstego zająłem się ziemią.

30. Postanowiłem, że i na ziemi będą żyły istoty: bydło, płazy i wszelakie zwierzęta.

31. Gdy już to wszystko było, postanowiłem stworzyć człowieka.

32. Na swój obraz i na swoje podobieństwo; na podobieństwo aniołom go stworzyłem, aby mógł panować nad wszelkimi stworzonymi istotami.

33. Stworzyłem go jako kobietę i jako mężczyznę.

34. Nie pytajcie jak to możliwe, że stworzyłem człowieka jako kobietę i jako mężczyznę.

35. Mógłbym to wam wyjaśniać ale i tak nie potraficie tego zrozumieć.

Dlaczego uczyniłem tak jak uczyniłem

36. I to wszystko co dokonałem, cała reszta to tylko wymysły tych których stworzyłem.

37. To ja nakazałem wężowi aby kusił człowieka; po to, by człowiek poznał dobro i zło, bo przecież w tym celu stworzyłem owe słynne drzewo: poznania dobra i zła.

38. Dlaczego człowiek, którego stworzyłem na swój obraz miałby nie wiedzieć co jest dobre, a co złe?

39. Dlaczego sądzicie że ja, wasz Ojciec, chciałbym aby moje dzieci były głupsze ode mnie?

40. Doprawdy nie wiem dlaczego robicie ze mnie takiego dziwaka.

41. Stworzyłem człowieka na swoje podobieństwo, a nie jakąś idealną bezmyślną maszynę, która miała by wykonywać tylko moje polecenia.

42. Stworzyłem go po to, abym mógł wreszcie umrzeć, i aby on kontynuował moje dzieło stworzenia świata.

43. Dlatego musiał być ciekawy, i musiał być twórczy, tak jak ja.

Zapamiętajcie na zawsze

44. Zapamiętajcie sobie na zawsze: stworzyłem was na mój obraz i cieszę się z tego, że jesteście tak bardzo podobni do mnie.

45. Nie dziwcie się sobie.

46. Tacy jesteście.

47. Tak was stworzyłem.

48. Nigdy nie pytajcie dlaczego stworzyłem was na wzór i podobieństwo moje, i nigdy nie pytajcie dlaczego stworzyłem was takimi jakimi jesteście – na to pytanie nie uzyskacie odpowiedzi.


creation-l

The Creation of Man Michaelangelo

_________

Copyright by Witold Skaczkiewicz © 2005-2009
All rights reserverd

  1. Bardzo to ladne, tusze jednak, ze bylo calkiem na odwrot… 😉 Czy tak jednak bylo, czy siak – bez znaczenia, stworzylo sie cosia w celu niebycia samotnym. Samotnosc to najgorsze, co moze byc, nawet dla tych, ktorzy z zasady sie nie nudza.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

