Witold Skaczkiewicz (1950-2011)

Start

In Anielskie Wersety on 28 lutego 2009 at 0:07

Ponad rok minął od chwili gdy obiecałem, na swoim blogu Wierszole 2007, że opowiem wam wszystko.

Czy to już ten czas?  Chyba naszedł.

Oto przedstawiam państwu Anielskie Wersety.

Opowieść tą zacząłem pisać dawno, z przerwami sięgającymi wielu miesięcy. Jednakże zawsze, każdego dnia czułem się uczestnikiem tego “spektaklu”, w którym za sprawą aktywności seksualnej moich rodziców, a i zapewne “Woli Bożej”, dane mi było uczestniczyć. Skojarzenie z tytułem powieści Salmana Rushdiego, nie jest przypadkowe. Również nie przypadkiem przywołuje postać Ulissesa, z jednej strony wędrowca uwikłanego w obcą mu wojnę o Helenę, z drugiej jego emanacje Stefana Dedalusa z arcydzieła Jamesa Joyce`a.
Nie będzie to “strumień świadomości”, lecz niewątpliwie będzie to wędrówka, na styku realności a cudownej baśni podanej w Piśmie Świętym, i tego, co z owego styku wynika.


dante-virgil-l

Dante and Virgil in Hell William-Adolphe Bouguereau

Postscriptum

Wpisy zaczynam dzisiaj – 28 lutego 2009, dokładnie 6 dni po starcie tego bloga. W tym czasie blog był nawiedzany ponad 2300 razy co świadczy o tym, że mamy sobie wzajemnie coś do powiedzenia. Serdecznie dziekuję za zachęty do dalszego pisania.

Witold Skaczkiewcz

